FANDOM

Pll072910
Aria Montgomery (grana przez Lucy Hale) uchodzi za najbardziej wyróżniającą się spośród przyjaciółek. Ubiera się najbardziej ekstrawagancko. Na początku serialu Aria właśnie wróciła z Islandii gdzie jej ojciec prowadził wykłady. Tuż przed wyjazdem wraz z Alison przyłapuje ojca na zdradzie, lecz za jego prośbą ukrywa incydent przed mamą co jest przyczyną późniejszych rozdźwięków w rodzinie. Ma zdolności artystyczne co przejawia się m.in. na warsztatach garncarskich na które uczęszcza. W pierwszym odcinku zaraz po przyjeździe, w barze poznaje Ezrę z którym nawiązuje bliższe stosunki. Szybko okazuje się, że nowo poznany chłopak jest jej nowym nauczycielem angielskiego co jednak nie staje na przeszkodzie do kontynuowania romansu. Przez chwilę spotyka się także z Noelem, jednak ten związek szybko się kończy jako, że chłopak okazuje się szantażystą próbując wykorzystać informacje o romansie Arii z nauczycielem. Aria wydaje się być najbardziej niezależna z całej paczki, najbliżej jest z Hanną i sprawia wrażenie najmniej zaangażowanej w życie koleżanek.